• ساعت : ۱۹:۵۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۰۸ 
دربازدید گروه نظارت و ارزشیابی مؤسسه از پروژه های در حال اجرا استان آذربایجان غربی مشاهده شد:
وضعیت مطلوب و امید بخش مزارع آزمایشی چغندرقند آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند، گروه نظارت و ارزشیابی مؤسسه در تاریخ 5 الی 7 شهریور  از پروژه های در حال اجرا در استان آذربایجان غربی بازدید کردند. 
در این بازدید کلیه پروژه ها و آزمایشات بر اساس فرم های ارزشیابی و از لحاظ نحوه اجرا و مدیریت زراعی آنها، یادداشت برداری و تهیه فیلدبوک و ... مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین در این بازدید کلیه آزمایشات مهم شامل هیبردهای جدید داخلی علاوه بر یادداشت برداریهای قبلی، مجدداً توسط رئیس بخش به نژادی مؤسسه نمره دهی شدند که در نهایت بتوان بر اساس داده های دقیق و مستند بهترین هیبرید را جهت ثبت و معرفی شناسایی نمود. لازم به ذکر است به ترتیب تعداد 16 و 4 فقره آزمایش در ایستگاههای تحقیقاتی میاندوآب و خوی در حال اجرا می باشد که مورد نظارت و ارزشیابی قرار گرفتند که از وضعیت مطلوب و امیدبخشی برخوردار بودند.
 دکتر حسین پور (عضو هیأت علمی سابق مؤسسه)، دکتر حسنی (رئیس بخش به نژادی مؤسسه)، دکتر عزیزی (رئیس بخش تحقیقات چغندرقند استان) و سایر عوامل دست اندرکار اجرای آزمایشات در ایستگاههای تحقیقاتی میاندوآب و خوی در این بازدید حضور داشتند.  
 
در ادامه همچنین از مزرعه آزمایش پایلوت پنج رقم هیبرید جدید ایرانی واقع در روستای ملاکندی شهرستان میاندوآب بازدید به عمل آمد که خوشبختانه از وضعیت رشدی و مقاومت به بیماری مناسبی برخوردار بودند.
در پایان، جلسات فنی با معاونت تولیدات گیاهی، مدیر زراعت و کارشناس زراعت چغندرقند سازمان جهاد کشاورزی و همچنین ریاست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد و مهمترین مسائل و مباحث حوزه تولید چغندرقند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

azi2.jpg
azi3.jpg
azi4.jpg
azi5.jpg
azi1_1.jpg


 

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0